Όταν ο χωροχρόνος αποκτά ποιητική υπόσταση
Η μνήμη και το τραύμα κατέχουν κυρίαρχη θέση στη θεματολογία της Σόνιας Ζαχαράτου και οι πλείονες των ηρώων της είναι άτομα με διαμπερή τραύματα.
Κατερίνα Δημόκα: «Δυο στόματα»
Ακούμε συχνά ότι οι έφηβοι δε διαβάζουν, και έτσι οι συγγραφείς της παιδικής λογοτεχνίας προτιμούν να γράφουν για παιδιά μικρότερων ηλικιών. Κατά συνέπεια, είναι λίγα τα βιβλία που απευθύνονται στο εφηβικό κοινό. Διάβασα τελευταία πολλές στατιστικές που δείχνουν πως δε γράφονται τόσο πολλά βιβλία για τους εφήβους και πως οι συγγραφείς της παιδικής λογοτεχνίας προτιμούν τα εικονογραφημένα βιβλία για μικρότερες ηλικίες· όχι γιατί είναι πιο εύκολο (εγώ το θεωρώ πάρα πολύ δύσκολο), αλλά γιατί οι νέοι ξεφεύγουν λίγο στην περίοδο της εφηβείας τους από την ανάγνωση, προτιμούν τα ηλεκτρονικά μέσα και την τεχνολογία.
Ελένη Πριοβόλου: Μάνος Κοντολέων, Οι σκιές της Κλυταιμνήστρας, Μυθιστόρημα, Εκδόσεις Πατάκη.
Όπως και στο προηγούμενο βιβλίο του με τίτλο «Η Κασσάνδρα στη μαύρη άμμο», ο Μάνος Κοντολέων δημιουργεί μια δική του Κασσάνδρα, μια μυθική, σημερινή και παντοτινή λογοτεχνική ηρωίδα, έτσι και στο πρόσφατο μυθιστόρημά του, «Οι σκιές της Κλυταιμνήστρας», αποπειράται το ίδιο. Μας προσφέρει μια λογοτεχνική ηρωίδα, βουτώντας στην ολόπλευρη προσωπικότητα και τον ψυχισμό της γυναίκας Κλυταιμνήστρας.
Η προσφυγιά ως μοίρα
Σε αυτό το αριστούργημά του, ο Λιβανέζος συγγραφέας Ελιάς Χούρι συνυφαίνει με επική πνοή ιστορίες καθηλωτικές και συγκινητικές, ζωντανεύοντας την πορεία και αναδεικνύοντας τον αγώνα ενός ολόκληρου λαού.
«Εκοψα ένα πορτοκάλι από το κλαδί για να το δοκιμάσω, αλλά η Ουμ Χασάν έβαλε τις φωνές: “Οχι, αυτό δεν είναι να το φας. Αυτό είναι η Παλαιστίνη”»
Το λυκόφως του Αιγαίου
Πολυτάλαντη, πολυποίκιλη και ανήσυχη, η Κατερίνα Καριζώνη έχει ασχοληθεί με -σχεδόν- όλα τα είδη του γραπτού λόγου και έχει καταθέσει ώς σήμερα τριάντα βιβλία, ποίησης, παραμυθιών, μυθιστορημάτων, μελετών.
Οι απίστευτες περιπέτειες ενός άτυχου αυγοπώλη
Στο βραβευμένο ιστορικό μυθιστόρημα «Οι Δρούζοι του Βελιγραδίου» πρωταγωνιστεί ένας άτυχος χριστιανός αυγοπώλης από τη Βηρυτό. Ο Λιβανέζος Ραμπίε Τζάμπιρ είναι ένας μαγευτικός εκπρόσωπος της σύγχρονης αραβόφωνης λογοτεχνίας.
«Το Κουμπί» της Τασούλας Τσιλιμένη
Ένα εξαίσιο καρύκευμα
Η μικρή φόρμα οφείλει σε λίγες γραμμές, (σε αντίθεση με τη νουβέλα και το μυθιστόρημα) να δημιουργήσει ένταση, περιεκτικότητα και συμμετρία.
Να γνωρίζει την οικονομία του λογοτεχνικού χώρου και χρόνου και να μετατρέπει μια ιστορία σε αφήγηση γεγονότων που θα μπορέσουν να δημιουργήσουν ολοκληρωμένη πλοκή και αλληλουχία καταστάσεων. Η Τασούλα Τσιλιμένη τα έχει όλα τούτα πετύχει στη συλλογή διηγημάτων με τον τίτλο «Το κουμπί».
Χρυσά Λούπινα της Λίνας Σόρογκα
Το βιβλίο αποπνέει μια αύρα χοϊκή, ανάσα Ελληνικής επαρχίας, αλλά και κοσμοπολίτικη, αφού μεγάλο μέρος της ιστορίας του εξελίσσεται στη Γαλλία των πολιτιστικών οσμώσεων και ιδεών. Θα ονόμαζα τα Χρυσά Λούπινα ένα βιβλίο γεγονότων και καταστάσεων αλλά και επιπτώσεων των γεγονότων στις ζωές των ανθρώπων.
Η μαγική πνοή των γυναικών από την Ετζέ Τεμελκουράν
Το βιβλίο με συνεπήρε από τις πρώτες αράδες και έτσι συνεπαρμένη με κράτησε ως την τελευταία σελίδα. Είναι, επειδή η Ετζέ Τεμελκουράν καταφέρνει να περάσει στις λέξεις της ένα ευώδες μάγμα. Την πνοή των γυναικών. Μια πνοή που βγαίνει από την ψυχή κάθε γυναίκας ασχέτως φυλής, χρώματος ή θρησκείας.
Ινσταμπούλ, Ινσταμπούλ του Μπουρχάν Σονμέζ
Το κελί είναι κρύο, όπως κάθε κελί. Οι ανακριτές και οι βασανιστές είναι ανθρώπινα τέρατα, ηδονιστές που προκαλούν τον πόνο και τον τρόμο. Βασανιστές που ο βασανισμός δεν είναι γι’ αυτούς παρά μια ρουτίνα. Μαζοχιστικοί τύποι.
Μέσα σ’ αυτές τις εφιαλτικές συνθήκες συναντιούνται τέσσερις άνθρωποι, θύματα ενός ανάλγητου καθεστώτος σε μια φρικτή, υπόγεια φυλακή της Ιστανμπούλ. Ανθρωποι που αν βρίσκονταν έξω από εκεί ίσως δεν θα έκαναν ποτέ παρέα ο ένας με τον άλλο, ενώνονται κάτω από το πέλμα της εξουσίας.