Ιστορικό, φιλοσοφικό, πολιτικό και κοινωνικό αλλά στη βάση του πρωτίστως ανθρωπιστικό το μυθιστόρημά της καταγράφει την πολιτική και κοινωνική ανθρωπογεωγραφία της πολιτισμικής διανόησης καθώς και της εποχής που αναπτύχθηκε, παρουσιάζει πολιτικά και ιστορικά γεγονότα που τη σημάδεψαν και εστιάζει στον ανθρωπισμό ως το μέγιστο αγαθό και τη μοναδική οδό προς την ευτυχία...

 

Πότε ξεκίνησε η αρχική ιδέα της δημιουργίας του μυθιστορήματος Μια στιγμή μέσα στο χρόνο και πόσο καιρό σας πήρε για να το ολοκληρώσετε;

Η Ελένη Πριοβόλου, δεν χρειάζεται συστάσεις. Είναι γνωστή από τον μεγάλο όγκο του έργου της, την ποιότητά του, τις βραβεύσεις της!

Με μαγιά την Ιστορία ζυμώνει με την ιδιαίτερη – χαρακτηριστική του συγγραφικού της στυλ- γλώσσα, τις μυθοπλασίες της που βρίθουν φιλοσοφικών, εμπεριστατωμένων ιστορικών, κοινωνικοπολιτικών, πολιτισμικών στοιχείων που αφορούν τους τόπους όπου εξελίσσονται οι μύθοι της. Έντονος πάντα ο λόγος της τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο βίο, επάνω στη γραμμή της προσωπικής πολιτικής- ουμανιστικής της θέσης. Ακάματη συγγραφέας, έχει ασχοληθεί επίσης τόσο με την εφηβική όσο και με την παιδική λογοτεχνία.

Με το νέο της μυθιστόρημα «Μια στιγμή μέσα στο χρόνο» μας ταξιδεύει σε σημαντικές ιστορικές στιγμές του 20ου αιώνα, στα φιλοσοφικά ρεύματα που κυριάρχησαν στην Ευρώπη την προ και μεταπολεμική περίοδο, με κεντρικό ήρωα τον Έλληνα Φιλόσοφο, Φωκά Κορέσιο.

Μια στιγμή μέσα στον χρόνο κρατάει μια εκ βαθέων εξομολόγηση…

Μια στιγμή μέσα στον χρόνο αρκεί για να αλλάξει όλη τη ζωή μας…

Μια στιγμή μέσα στον χρόνο μπορεί να μας σημαδέψει…

Μία μυθιστορηματική εξομολόγηση με φιλοσοφικές και ιστορικές πινελιές αποτελεί το κύριο θέμα του νέου βιβλίου της Ελένης Πριοβόλου. Μια στιγμή μέσα στον χρόνο. Πρόκειται για ένα βιβλίο πολυδιάστατο, περίπλοκο στη σύλληψή του, μα, πάνω απ’ όλα, απολαυστικό στην ανάγνωση.

Σε μια κομψή έκδοση, 434 σελίδων, από τον Εκδοτικό Οίκο Καστανιώτη, η Ελένη Πριοβόλου παρουσιάζει στο αναγνωστικό κοινό το νέο της μυθιστόρημα «Μια στιγμή μέσα στο χρόνο». Το αφήγημα αφορά την ζωή ενός γνωστού φιλοσόφου, που ξετυλίγεται ως εξομολόγηση-συνέντευξη σε μια επίσης γνωστή δημοσιογράφου, της Ἀσπα Παμπλέκη.

Ελάχιστοι είναι οι συγγραφείς στη χώρα μας που έχουν μια σταθερή και σημαντική παρουσία τόσο στη λογοτεχνία των ενηλίκων όσο και στη λογοτεχνία των παιδιών και εφήβων. Ένας από αυτούς και η Ελένη Πριοβόλου.

Με τα βιβλία της για μεγάλα και μικρότερης ηλικίας παιδιά έχει διακριθεί και βραβευθεί. Με τα μυθιστορήματά της για ενήλικους αναγνώστες έχει ιδιαιτέρως αγαπηθεί από ένα πλατύ κοινό, που όμως και απαιτητικό είναι και σαφέστατα αναζητά στα κείμενα που διαβάζει να υπάρχει μια αντικειμενική ανάλυση των πολιτικών συμβάντων που κινητοποιούν τη δράση και επεμβαίνουν στις ζωές των ηρώων. Με άλλα λόγια, το «ενήλικο» έργο της Πριοβόλου μπορεί άνετα να χαρακτηρισθεί ως πολιτικό, ενώ παράλληλα διαθέτει και όλα τα στοιχεία μιας κλασικής μυθιστορηματικής ανάπτυξης.

H συγγραφέας Ελένη Πριοβόλου μιλάει στο Docville για την Αριστέρα, το πελατειακό σύστημα στην τέχνη, τη βία “από όπου κι εάν προέρχεται” και τον συμπρακτικό βίο

Θρεμμένη με τους μύθους και τα παραμύθια της γενέθλιας γης, τα πολυφωνικά άσματα της δημοτικής μουσικής, των μοιρολογιών και της Βυζαντινής υμνωδίας και μεγαλώνοντας σε ένα αμιγώς πολιτικοποιημένο περιβάλλον, η καταξιωμένη Ελληνίδα συγγραφέας Ελένη Πριοβόλου, βρήκε από πολύ νωρίς καταφύγιο στις λέξεις, αναζητώντας την ευρυθμία και την καθαρότητα του λόγου και γράφοντας παραμύθια και όνειρα για μικρούς και μεγάλους. Συζητώντας μαζί της στο πλαίσιο της «Συνέντευξης της Δευτέρας», ένιωσα πως έχω απέναντί μου μια γυναίκα που καταφέρνει να διατηρεί ζωντανό το όνειρο μέσα της και να το διαπλάθει με τον χαρακτηριστικό ενθουσιασμό ενός παιδιού.

Συνέντευξη στη Νάντια Μπούτα

Το εφηβικό μυθιστόρημα, που διαχωρίζεται εδώ και χρόνια τόσο από το παιδικό όσο και από το μυθιστόρημα για ενηλίκους, έδωσε πιο σύγχρονα δείγματα γραφής από τη δεκαετία του 1970, ενώ με τη νέα χιλιετία αμιλλάται επάξια τόσο στη θεματική όσο και σε αφηγηματική τόλμη και σε νεωτερική και μετανεωτερική γραφή την ξένη εφηβική λογοτεχνία από την οποία έχει σαφώς επηρεασθεί. ΄Ετσι, δειλά αλλά σταθερά, κάνουν την εμφάνισή τους στην ελληνική λογοτεχνία για παιδιά και νέους μυθιστορήματα που κινούνται συνήθως σε ένα σύγχρονο δυστοπικό κοινωνικό περιβάλλον. Σ΄αυτό το είδος του κοινωνικού μυθιστορήματος κατατάσσεται και το βιβλίο της Ελένης Πριοβόλου Φως σε μαύρο ουρανό.

Δευτέρα, 07 Σεπτεμβρίου 2020 10:13

Μάνος Κοντολέων: «Φως σε μαύρο ουρανό»

Η Ελένη Πριοβόλου είναι μια μυθιστοριογράφος που έχει γράψει και μυθιστορήματα για ενήλικες, όπως και μυθιστορήματα για παιδιά και νέους. Το κεντρικό στοιχείο της συγγραφής της είναι η πολιτική ματιά στην ιστορία που αποφασίζει να αφηγηθεί. Και αν στα πολυσέλιδα «ενήλικα» μυθιστορήματά της αυτή η ματιά απλώνεται σε μεγάλα χρονικά διαστήματα και ενεργοποιεί πολλά πρόσωπα, στα εφηβικά και παιδικά της έργα αυτοπεριορίζεται σε μια πιο περιορισμένη περίοδο, όπως και επίσης αποκτά μια πλέον σφιχτή πλοκή. Με αυτόν τον τρόπο, η συγκεκριμένη συγγραφέας δείχνει να αναγνωρίζει και να χρησιμοποιεί κατάλληλα τους τρόπους με τους οποίους θα μπορέσει να έρθει πιο κοντά με ένα εφηβικό κοινό. Το παιδί και ο έφηβος απαιτεί γρήγορες εναλλαγές και δράση.