Η Καραμέλα, παρουσίαση από την Ελένη Πριοβόλου (βίντεο)
Η Φρόξη Καραμέλα, βέρα Αθηναία από πάππου προς πάππον, είναι κληρονόμος μιας ιστορικής καραμελοποιίας την οποία εξελίσσει και μετατρέπει σε προσωπικό της «ναό». Η συγγραφέας Ελένη Πριοβόλου μιλά για το νέο της βιβλίο με τίτλο «Καραμέλα».
Νίκος Τακόλας, Μετά Φόβου, Διάστιχο
Το βιβλίο Μετά φόβου της Ελένης Πριοβόλου είναι μια πορεία στην επικράτεια του φόβου, αυτού του βαθέως συναισθήματος που καθορίζει το είναι του ανθρώπινου όντος.
Η Βιβλιοθήκη του Πρώτου - Μετά Φόβου
Η Ελένη Πριοβόλου μιλάει στη "Βιβλιοθήκη του Πρώτου" για το μυθιστόρημά της "Μετά φόβου". Ένα βιβλίο για την αναζήτηση της ελευθερίας, για τον φόβο και την υποταγή, για τα όνειρα και τις αυταπάτες, με πρωταγωνίστριες δύο κορίτσια τα οποία μεγαλώνουν στην ανδροκρατούμενη ελληνική ύπαιθρο, σε περιβάλλον ασφυκτικό, που τις εκπαιδεύει στο κυρίαρχο μοντέλο ηθικής. Οι ζωές τους περνούν από συμπληγάδες, από την εποχή του Εθνικού Διχασμού μέχρι την αρχή του Εμφυλίου, καθώς τα γεγονότα συγκλονίζουν την Ελλάδα, που πασχίζει να βγει από τις παλιές φεουδαρχικές της δομές και να αστικοποιηθεί.
Η μαγική πνοή των γυναικών από την Ετζέ Τεμελκουράν
Το βιβλίο με συνεπήρε από τις πρώτες αράδες και έτσι συνεπαρμένη με κράτησε ως την τελευταία σελίδα. Είναι, επειδή η Ετζέ Τεμελκουράν καταφέρνει να περάσει στις λέξεις της ένα ευώδες μάγμα. Την πνοή των γυναικών. Μια πνοή που βγαίνει από την ψυχή κάθε γυναίκας ασχέτως φυλής, χρώματος ή θρησκείας.
Η ιστορία ως λογοτεχνικό βίωμα
Η κριτική του Ξενοφώντα Μπρουντζάκη για το "Μετά Φόβου"
Μεγάλα βιβλία, μεγάλες φουρτούνες. Η ανάπλαση μιας εποχής, η αναβίωση του παρελθόντος κόσμου πάντα βαραίνει καθοριστικά στην ταυτότητα του αναγνώσματος. Δεν είναι η πρώτη φορά που η Πριοβόλου φλερτάρει και αναμετριέται με την Ιστορία και τα γεγονότα της – υποθέτω ούτε και η τελευταία. Έτσι, και το «Μετά φόβου» σκηνοθετεί μια μεγάλη, δύσκολη και καθοριστική εποχή της σύγχρονης Ιστορίας μας. Για την ακρίβεια, μια εποχή που «μετά φόβου» αγγίζει πλέον και η σύγχρονη ιστοριογραφία προσπαθώντας να διαλευκάνει, να εξηγήσει και να κατανοήσει την πολυπλοκότητά της.
Ινσταμπούλ, Ινσταμπούλ του Μπουρχάν Σονμέζ
Το κελί είναι κρύο, όπως κάθε κελί. Οι ανακριτές και οι βασανιστές είναι ανθρώπινα τέρατα, ηδονιστές που προκαλούν τον πόνο και τον τρόμο. Βασανιστές που ο βασανισμός δεν είναι γι’ αυτούς παρά μια ρουτίνα. Μαζοχιστικοί τύποι.
Μέσα σ’ αυτές τις εφιαλτικές συνθήκες συναντιούνται τέσσερις άνθρωποι, θύματα ενός ανάλγητου καθεστώτος σε μια φρικτή, υπόγεια φυλακή της Ιστανμπούλ. Ανθρωποι που αν βρίσκονταν έξω από εκεί ίσως δεν θα έκαναν ποτέ παρέα ο ένας με τον άλλο, ενώνονται κάτω από το πέλμα της εξουσίας.
Παρουσίαση του νέου βιβλίου της κ. Ε. Πριοβόλου: "Μετά φόβου"
Παρουσίαση του νέου βιβλίου της κυρίας Ελένης Πριοβόλου:
"Μετά φόβου", εκδόσεις Καστανιώτη
Μενίδι Αιτωλοακαρνανίας
Αναζητώντας την ιστορική αλήθεια σε ένα μυθιστόρημα χαρακτήρων
«Μετά φόβου». Μυθιστόρημα ιστορικό ή μια μυθιστορία που γεννήθηκε όταν η έμπνευση μιας συγγραφέως κοινωνικά ευαίσθητης, ιστορικά εγγράμματης και πολιτικά ανήσυχης, όπως είναι η Ελένη Πριοβόλου, συνάντησε κορυφαία γεγονότα της δικής μας αλλά και της παγκόσμιας Ιστορίας και θέλησε να γράψει ένα βιβλίο το οποίο κλείνοντας ο αναγνώστης θα νιώθει την καταλλαγή που προσφέρει μια όμορφη ιστορία, αλλά και την αφύπνιση που επιβάλλει η εποχή μας.
Δύο κορίτσια στον Εθνικό Διχασμό
Μια κριτική του Πάνου Καπώνη για το "Μετά φόβου".
Το νέο μυθιστόρημα της Ελένης Πριοβόλου είναι μια υποδόρια ιστορική μελέτη για τα πρώτα προοδευτικά βήματα της Ελλάδας στον 20ό αιώνα.
Καθήκον του πολίτη είναι να μην υποκύπτει, να αφυπνίζεται, να εγείρεται και να δρα
Με αφορμή την κυκλοφορία του νέου της βιβλίου Μετά φόβου από τις εκδόσεις Καστανιώτη, συζητήσαμε με την Ελένη Πριοβόλου διεξοδικά για όλους τους φόβους της εποχής μας αλλά και το πώς θα τους υπερβούμε τόσο ατομικά όσο και κοινωνικο-πολιτικά. Γιατί ειδικά σήμερα δεν φθάνει να καθόμαστε στη σιγουριά του ηλεκτρονικού μας υπολογιστή και να κριτικάρουμε με τους φίλους μας τα πάντα, να παριστάνουμε τους παντογνώστες, να προτείνουμε πολιτικές λύσεις καφενείου, δίχως να έχουμε σχέση με την πραγματική κοινωνικο-πολιτική ζωή και τα πολλαπλά προβλήματα του κάθε ξεχωριστού ανθρώπου.
Συνέντευξη στον Ηλία Κορδαλή